måndag 1 oktober 2007

Vakkert ved Skäggestad Vandrarhem, 8 morgen


Vi lå på Skäggestad vandrarhem ved Strängnäs, tror det är Sörmland, hadde 2 dager utdanning og trivelig omgang med venner.
Söndag morgen var helt nydelig, og jeg var glad at min trofaste Sony hadde blitt med på turen.
Den lave höst solen ga ett ekstra gyllent skjär over de gulnede trärne i bakgrunnen, men den nyhöstede åkeren lå i delvis behagelig skygge.
I närheten hörte vi en fasanhanne som krakset og markerte revir ? i sommer hadde den kone og en stor flokk små kylligner. Skäggesta har värt vårt overnattingssted siden 1993, og vertskapet Ulf og Berit har alltid sett til at vi har hatt det vi har behövd for å ha det godt.
I år hadde vi med Sessan, hun har i allefall for i höst fått ta seg en feriereise til Huddinge. Hun trivdes ikke med de andre kattene her hjemme, og lösningen ble langferie. Trivs hun bedre hos Ebba og Alexander kan hun kanskje få bli der.
Det var litt trist å skilles fra henne, men av og til får hjertet tre til side og fornuftet råde.
snyft.
Det går bare bra med B-ena, de vokser og har utvidet revir til kjökkenet også nu. Men mest er de i vårt felles rom, der jeg sitter med datorn og der de har sine greier.
Har visst ikke skrevet noe her etter min reise til Timrå for en og en halv uke siden.
Det var en fantastisk reise, med Bissans BIS som höydepunkt.
Og jeg hadde nok godt av en liten tripp på egen hand. Det har ikke värt for mye av slikt det siste året.
Men nu er jeg sliten, og jeg unner meg hviledager. Behöver nok en uke til å sove meg frampå.
Skal skrive mer om kattungene på torsdag og fotografere dem også.
hei då
Liv

Inga kommentarer: