måndag 3 december 2007

Lite uppdateringar


Innehållsrik november, och nu har det blivit december ju. Alla är upptagna med att (h)jula, utom vi på Vassgt. 33. Vi fotograferar.
Matte Liv har varit i Norge och där var det masse katter och folk, hon ska få berätta själv.
Ja jeg har värt i Lofoten, sånn omtrent. I Tjeldsund hos Sissel (Solstorms) og Therese og Aztii og Bissan og Desdemona og 6 oldebarn (av katteslekt) Det var en heidundrende rundreise. Först 27 timer med toget fra Åmål til Narvik. Der sto Sissel og venta og etter en og en halv time til var vi hjemme hos henne, varmt og godt og mat i magen. Kan man ha det bedre. På gulvet trilla en storgravid Aztii rundt og så fortvilt ut. Ikke rart med tanke på hva hun gjemte for hemmelighet inne i mageballen.
Jeg kom fram på lördag kveld, og söndag kveld fikk Aztii sine seks skjönne bebier, to jenter og fire gutter, (dere kan titte inn på Solstorms hjemmeside). Alle velskapte og over 100 gram i födselsvekt. Det var helt fantastisk å se Sissels större og större smil eftersom de nyfödte törka og viste fargen. TO solide sorte med liten hvit mageflekk, EN solid og EN tigret skilpaddejente, og til slutt TO tigrete (?) gutter.
Jeg fikk også tid å reise til Lödingen på besök til mine sösken og foreldre. Det vanket fersk fisk, salt fisk, törket fisk, fiskekaker, laks, you name it, till og med hvalkjött (hos Sissel). Det ble servert pinnekjött, og fårikål, det eneste jeg ikke fikk var stekt fersk sild, det hadde de dagen efter at jeg hadde reist.
Det ble tid for et par dager til hos Solstorms för jeg tusla til Narvik og tok toget hjem, det tok "bare" 26 timer, undrer om det var utforbakke??? haha.
Her hjemme var kattene fornärma for at jeg hadde värt borte så lenge, men da jeg pakka opp törrfisken var alt surt glemt.
Tussi har vokst masse mens jeg var borte. Milo blir bare finere og finere i mine öyne iallefall.
Fiona ER bare vakker, og ellers ser det bra ut.
Nu får Milo ta over igjen.
Hu vad den tanta är pratsjuk. I dag har hon härjat o fotograferat mig o Tussi från alla kanter.
Tror hon blev nöjd då hon dixa ett gäsp från mig hihi, miaoo, skall inte till så mycket för gamla tanter ju.
Ni kan ju kolla på hennes WEBALBUM, där finns några stk. nytagna scharmörbilder.
Annars sitter jag fortfarande o kissar, tycker det blir bra så.
Vänligen
Clint Gordon Milo och matte

1 kommentar:

Sissel sa...

Jeg skal si deg Milo at du må ha tålmodighet når matte fotograferer deg. Jeg må jo få se hvordan du ser ut. Om du er noe til kar, eller om matte bare er flink til å skryte ;0)