söndag 5 augusti 2007



Hej hej, här ser ni mej, jag heter S*Kazol´s Bissan och jag skal bli BIS när jag blir stor.

Det säger min matte Mari iallafall, det är därför hon har kallat mig Bissan, det blir så himmla enkelt att komma ihåg mitt namn då.

Jag kommer att flytta långt, och mina lekkompisar är vita, nästan som isbjörnar, fast inte riktigt så stora. Och jag får en lillmatte som heter Therese. Hon ser ut som en sommardag.

Min nya Husse skall lära mej att fiska haj i havet, för det har en kisse som heter Aztii lovat. Hon får fisk var enda dag från havet säjer hon, sånn salt hav som finns där långt borta dit jag skall flytta. Jag tycker det låter läskigt, fast mamma Aino säger att jag kommer att vänja mej. Det är som "när Mari ger dej välling" säjer mamma Aino. Välling var inte så gott i början, men jag måste säjer mamma, annars blir jag inte stor, och då får jag inte bli BIS säjer mamma. Min mamma är BIS så det så, och mina pappa oxå. Han blev BIS i Bodö, det är långt norrut oxå, fast inte så långt som jag skall bo.

Min nya Matte heter Sissel, hon skall tvätta och föna mej så att alla som ser mig får andan i halsen och tappar talförmågan och bara tänker BIS BIS BIS. Det tror iallafall jag.

Nu skall jag inte skriva mer ikväll, mamma Aino säjer att man skall passa på att få skönhetssömnen, hon har sovit mycket hon, för hon är SKÖN.

Hejsann svejsann alla fans

Bissan

1 kommentar:

Sissel sa...

Du er morsom du Liv. Tror Bissan og Therese kommer til å bli gode venner, for ikke å snakke om alle "isbjörnene" ;0) Spörs bare om ikke Aztii blir sjalu? Eller kanskje MAts...?