fredag 10 augusti 2007

Milo har ordet


Tja!
Milo här.
Tycker det är ojuste att jag inte får leka bus med Sessan längre, och Fiona kommer jag inte halvnära annat än när vi samlas runt maten.
Hon har blivit tjock och surpuppig.
Matte säjer att det är för att bäbbarna tar så mycket av platsen där det goda humöret sitter.
När Fiona hoppar ner så hörs ett litet "urp" när hon landar, det är fär at bäbbarna klämmer ur henne lilla luften hon söp in innan hon hoppade.
Hon har det nog bara lagom bra nu tror jag.
Matte säjer att bäbbarna kommer om seks dagar eller åtta dagar, så då kan ni tänka själva.
Men tillbaka till mig, Milo var det. Jo....vad hetter det.......jag är uttråkat. Jag har inga lekkompisar här i huset, så jag får sysselsätta mig själv. Då, när jag sysselsätter mig...säger jag "Jam" på så många olika sätt jag kann, för då kommer matte eller husse och frågar ifall jag är hungrig, och då säjer jag "kurr" och så gör jag snällansikte mot dem, och så ger de mig mat i köket. Smart vahh!!!
Jag har fortfarande inte fått päls, ...jo jag har ju päls förståss, men inte vuxensådan. Och matte undrar ifall hon skall vänta länge, eller ifall hon skall ge upp. Jag har inge bråttom med päls, det är ju sommar, och ibland så varmt att jaag inte ens orar tigga mat.....så jag nöjer mig med min sommarkappa. Annars tycker jag om att sitta i mattes arm när hon håller på med datorn, den lilla datormusen pilar omkring och den är lustig att se på, och då spinner jag som en kvarn och när jag inte orkar titta mer faller ögonlocken ner och så går jag över från kurr till Znark.
Hoppas de därre bäbisarna kommer snart, för då skall jag vara barnvakt.
Hej på er alla i Cyber.
Milo

Inga kommentarer: