söndag 10 juni 2007

VARMT

Fruktansvärt varmt
Matte håller på å rinna bort säger hon och så säger hon "stön" och "puhh" och så hämtar hon mera vatten och sätter fläktarna på snabbare fart.
Jag bara slår knut på mig, så märks inte värmen så mycket.
Matte säger att jag börjar bli stor.....2.4 kilo och snart vuxen säger hon....jag undrar allt.
Och så säger hon att snart skall jag få blli storebror, eller storefarbror blir det väl, tant Fiona skall snart åka på dejt med Boris, och matte säger att det blir det garanterat fina kissungar av.
Men inte riktigt än, säger hon.
Jag ägnar min tid åt att hoppa, klättra, ÄTA, äta och äta.
Och så tjuvtränar på nåt som heter "parning"
Så här gör jag då:
Sessan ligger o sover och så kastar jag mig på hennes rygg, biter tak i hennes krage
Hasar mig ner på båda siderna om henne med alla ben och trampar allt jag bara kann.
Matte skrattar åt mig när jag håller på sån, men bara vänta. Jag lär mig snart hur man gör på riktigt, och då kommer ingen makt i världen att kunna stoppa mig.
Så det så
Milo

Inga kommentarer: